۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۰۲

در هشتمین نمایشگاه کتاب اصفهان/

ارائه بن کارت کتاب با تخفیف 40 درصدی/650 میلیون تومان بن کارت توزیع می شود

ارائه بن کارت کتاب با تخفیف 40 درصدی/650 میلیون تومان بن کارت توزیع می شود

اصفهان - خبرگزاری مهر: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: نمایشگاه کتاب امسال تخفیف بن کارت 40 درصدی دارد که با اعتبار 650 میلیون تومان بن کارت عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی حاج زکی سه شنبه صبح در نشست خبری خود که به مناسبت هشتمین نمایشگاه کتاب در اصفهان برگزار کرد، اظهار داشت: هشتمین نمایشگاه کتاب اصفهان از 10 تا 15 اسفند جاری در محل نمایشگاه های اصفهان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه از سال آینده این نمایشگاه از 10 تا 15 مهرماه برگزار می شود، افزود: تدارک نمایشگاه امسال توسط 14 کمیته پشتیبانی،بن کارت الکترونیکی،تشریفات،تبلیغات فرهنگی و امور شهرستانها از یک ماه قبل آغاز به کار کرده است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این نمایشگاه دویست و سی و دومین نمایشگاه استانی است، تصریح کرد: امسال به دلیل مشکلات مالی و کمبود اعتبار و نیز تغییر مدیریت در اداره کل ارشاد اصفهان برای برگزاری نمایشگاه کتاب با مشکل مواجه شدیم اما به یاری خداوند که حامی اصلی این کار بود، با وجود تمام مشکلات نمایشگاه برگزار می شود.

حضور 450 ناشر داخلی و 20 ناشر خارجی در نمایشگاه کتاب اصفهان

وی ادامه داد:امسال نمایشگاه توسط بیش از 450 ناشر کشوری،50 ناشر استانی و بیش از 20 ناشر خارجی در فضایی بالغ بر 3 هزار و 500 متر مربع  در سه سالن و 350 غرفه برپا می شود.

حاج زکی با اشاره به اینکه سه روزنامه محلی اصفهان امروز، زاینده رود، نسل فراد و نیز خبرگزاری ایمنا در این نمایشگاه حضور دارند،اضافه کرد: استانداری، شهرداری، شورای شهر،مخابرات؛بانک صادرات از حامیان اصلی این نمایشگاه هستند.

وی بیان داشت:  سایر حامیان این نمایشگاه در قالب حمایت های خدماتی مشارکت دارند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان همچنین از برگزاری برنامه های جنبی در نمایشگاه کتاب اصفهان خبر داد و گفت: چندین نشست با عنوان سبک زندگی،اقتصاد مقاومتی و نیز نشستی با موضوع مهدویت،سیر اخلاقی پیامبر اکرم(ص) و حجاب و عفاف در این نمایشگاه برگزار می شود.

رونمایی از کتاب دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب اصفهان

وی برنامه ویژه این نمایشگاه را رونمایی از کتاب  دفاع مقدس و نقد و بررسی کتاب عنوان کرد.

حاج زکی با بیان اینکه ناشرین خارجی از دیگر ویژگیهای این نمایشگاه است، افزود: شیوه و سبک برگزاری نمایشگاه امسال به شکل مشارکتی برگزار می شود چرا که اعتبارات ویژه ای برای این بخش نداشتیم.

وی اضافه کرد: شرکت پالایشگاه اصفهان بخشی از هزینه های برپایی این نمایشگاه را تقبل کرده است.

اقتصاد فرهنگی توان مقابله با اقتصاد نفتی را دارد

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با تاکید به اینکه در بخش کتاب می توان سرمایه گذاری خوبی علاوه بر فرهنگسازی خرید کتاب و اضافه شدن به سبد کالای خانواده انجام داد،گفت: اقتصاد فرهنگی آن قدر ظرفیت دارد که می تواند با اقتصاد نفتی مقابله کند.

وی در ادامه از خدمات رسانی سه سرویس  مدارس حاشیه شهر و نیز 10 دستگاه اتوبوس  برای عموم مردم از میادین شهر به نمایشگاه و پنج دستگاه اتوبوس  ویژه ناشران به نمایشگاه خبر داد.

حاج زکی زمان نمایشگاه را از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر و ساعت 16 تا 21، از 10 تا 15 اسفند اعلام و گفت: در صورت استقبال مخاطبان این نمایشگاه یکسره می شود.

تخفیف بن کارت 40 درصدی در نمایشگاه کتاب اصفهان

وی همچنین از تخفیف بن کارت 40 درصدی در نمایشگاه هشتم کتاب اصفهان خبر داد و گفت: 20 درصد تخفیف از توسط ناشران و 20 درصد باقی مانده در قالب یارانه در حمایت از مطرف کننده داده می شود.

معاون گفت: این 20 درصد حمایت از مطرف کننده، 10 درصد توسط وزارتخانه و 10 درصد از منابع استانی تامین می شود.

توزیع 650 میلیون تومان بن کارت در نمایشگاه کتاب اصفهان

وی بیان داشت: امسال 650 میلیون تومان بن کارت در اختیار عموم قرار می گیرد که بن کارت 10 هزار و 20 هزار تومانی  برای عموم،30هزار تومانی برای قشر دانشجویی،40 هزار تومانی برای لیسانسه ها و 50 هزار تومانی برای دکترا در نظر گرفته شده است.

حاج زکی با اشاره به اینکه امسال کل نمایشگاه توسط شرکت بیمه کار آفرین بیمه شده است، تاکید کرد: بن کارت کتاب در محل نمایشگاه و در سالن شیخ بهایی توزیع می شود.

مجمع عمومی انجمن نویسندگان انقلاب اسلامی کلید می خورد

وی همچنین افزود: امسال در نمایشگاه مجمع عمومی انجمن نویسندگان انقلاب اسلامی در هشتمین نمایشگاه کتاب اصفهان کلید می خورد. 

کد خبر 2006695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha